سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان مناسب تعویض روغن گیربکس کیا و هیوندای

برخلاف گیربکس های دنده ای، تقریبا اکثر وسیله های امروزی به گیربکس اتوماتیک گرایش دارند. چون علاوه بر اینکه موجب راحتی راننده می‌ شوند، واقعا عملکرد و کارایی فوق العاده خوبی دارند. داشتن گیربکس اتوماتیک به خودی خود یک مساله بسیار دلگرم کننده است. اما باید بدانید که این نوع گیربکس ها نیازمند توجه، مراقبت و نگهداری بیشتری هستند. در صورتی که در نگهداری و مراقبت از این قطعه اساسی ماشین، به درستی صورت نگیرید، بیم آن می‌رود که هزینه های زیادی روی دست شما بگذارد. برای مثال گیربکس هیوندای و گیربکس کیا نیازمند توجه بیشتری هستند تا عملکرد این ماشین ها بهتر شود.

چه وقت باید روغن گیربکس را تغییر عوض کرد؟

یکی از مهم ترین کارهایی که صاحبات ماشین های اتوماتیک باید انجام دهند تعویض روغن گیربکس است. اما اینکه چه وقت باید اقدام به این کار کرد در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اولین چیزی که باید بدانید این است که شرکت سازنده خودرو معمولا در کاتالوگ یا دفترچه راهنمای خودرو، درباره بسیاری از شرایط خودرو توضیحاتی آورده شده است. برای مثال در بخشی از آن حتما هشدارها و توضیحاتی درباره زمان تعویض روغن گیربکس نوشته شده است. بطور معمول در بیشتر خودروها قید شده که پس از طی مقدار مشخصی مصافت بر حسب کیلومتر شما باید سطح روغن را چک کنید و یا اقدام به تعویض کنید.

این مقدار مشخص معمولا چیزی بین 50 هزار تا 60 هزار کیلومتر ذکر شده است. اما چنانچه متوجه صدای غیر طبیعی یا لرزش در گیربکس شدید برای اطمینان بیشتر و تعویض روغن آن خودرو را به یک تعمیرکار یا مرکز حرفه ای و مجاز ببرید. تعمیرکار با ارزیابی کامل قطعات درگیر در گیربکس احتمالا تاقدام به تعویض روغن و یا فیلتر آن خواهد کرد.

نوع رانندگی شما و مراقبت از خودرو تاثیر زیادی بر روی سلامت و کیفیت قطعات کیا و هیوندا می گذارد. بنابراین اگر نحوه رانندگی شما مناسب است و هیچ فشاری به قطعات وارد نمی کنید، میتوانید در موعد مقرر اقدام به تعویض روغن کنید. اما اگر اخیرا متوجه شده اید که خودرو تحت فشار بوده برای ارزیابی حتما آن را به یک تعمیرکار و متخصص گیربکس نشان دهید تا او همه چیز را چک کند.