سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوهان کشیدن بینی (رسپینگ)

جراحی بینی اغلب به عنوان یکی از پیچیده ترین و متنوع ترین جراحی های زیبایی شناخته می شود. از این رو تکنیک های فراوانی برای به دست آوردن نتایج مختلف در این زمینه به وجود آمده است. مشکلاتی که می توان با جراحی بینی آنها را اصلاح کرد شامل مشکلات تنفسی، ساختاری و زیبایی است و به همین دلیل هریک نیازمند روش های مختلف عمل بینی استو هزینه جراحی بینی را هم شامل میشود. یکی از شایع ترین مشکلات در جراحی بینی، قوز بینی است که می تواند ظاهر بینی را بزرگتر نشان دهد و زیبایی آن را دچار اختلال کند. یکی از روش های بسیار مفید برای اصلاح و تراشیدن قوز بینی، سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ نام دارد که شما میتوانید با مراجعه به بهترین جراح بینی در تهران این مشکل را برطرف کنید.

 تکنیک رسپینگ یا سوهان کشیدن چیست؟

رسپ به معنای سوهان بوده و از آنجایی که بیشتر جراحی های بینی نیازمند اصلاح استخوان یا پل بینی هستند، تکنیک رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی روشی مفید و موثر در جراحی بینی استخوانی محسوب می شود. جراح بینی با روش سوهان کشیدن، استخوان اضافه یا برآمدگی های آن را تراشیده و به پل بینی شکل دلخواه بیمار را می دهد.

ابزارهای رسپینگ

رسپینگ بینی از زمان های قدیم یکی از روش های رایج جراحی بینی بوده است. البته با وارد شدن ابزارهای جدید و اتوماتیک به بازار، رسپینگ بسیار آسان تر از گذشته شده است.

اصلاح قوز بینی با سوهان کشیدن

همانطور که می دانید، پل بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است. برای اصلاح قوز بینی روش های متعددی وجود دارد که یکی از موثر ترین آنها سوهان کشیدن بینی است. از آنجایی که قوز بینی مشکلی بسیار شایع در میان متقاضیان جراحی بینی است، جراحان بینی تخصص و تبهر خاصی در این زمینه پیدا کرده اند. به دلیل آنکه سوهان کشیدن بینی هیچ شکستگی یا برشی را روی استخوان بینی ایجاد نمی کند، جراحان بینی ترجیح می دهند تا برای اصلاح قوز جزئی بینی از آن استفاده کنند. البته سوهان کشیدن بینی بدون جراحی نیز امری غیر ممکن است و حتما باید بیمار تحت عمل قرار گیرد. در برخی موارد ممکن است پس از سوهان کشیدن بینی لازم باشد از روشجراحی استئوتومی بینی یا برش دادن استخوان بینی استفاده شود.

جراح بینی برای اینکه نشان دهد چه میزان از قوز بینی باید برداشته شود، روی پوست بینی را قبل از بیهوش کردن بیمار، علامت گذاری می کند. از آنجایی که میزان کاهش پل بینی از قبل مشخص می شود، در نتیجه سوهان کشیدن و رسپینگ بینی کار سختی نخواهد بود. حتی ممکن است جراح بینی در اتاق جراحی، عکسی از فرم دلخواه بیمار قرار دهد تا بتواند کاملا طبق نظر وی عمل کند.

تفاوت جراحی استئوتومی و رسپینگ

به طور کلی، برای برطرف کردن قوز بینی می توان از روش استئوتومی یا رسپینگ بینی استفاده کرد. برای بینی هایی که قوز بسیار شدیدی دارند و نمی توان با سوهان کشیدن آن را رفع کرد، جراح مجبور است از روش استئوتومی یا شکستن استخوان بینی استفاده کند. همچنین برای اصلاح بینی های پیچ خورده یا باریک کردن بینی های پهن از این روش استفاده می شود.

در این روش ابزاری بسیار تیز برای برش دادن استخوان به کار می رود. ممکن است پس از برش دادن، از سوهان کشیدن بینی برای اصلاحات و فرم دهی های نهایی استفاده گردد. حتی در برخی مواقع ممکن است با صلاح دید جراح، از گرافت برای بهبود فرم دهی استفاده گردد. جراحی بینی به همراه گرافت تکنیکی مدرن است که ممکن است از گرافت طبیعی یا مصنوعی برای شکل دهی بهتر به پل بینی استفاده کنند.

برای بینی هایی که قوز جزئی دارند، تنها سوهان کشیدن برای تراشیدن اندک برآمدگی کافی است و نیازی به برش یا شکستن نیست.