سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شایعات رایج درباره عمل بینی

عمل بینی یکی از چالش برانگیز ترین و در عین حال پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است. عمل بینی نه تنها موجب بهبود ظاهر فرد می شود بلکه می تواند مشکلات تنفسی و ساختاری بینی مانند انحراف بینی را نیز اصلاح کرد. با اینکه جراحی بینی امروزه در کشور ما به وفور انجام می شود و هزینه عمل بینی نیز متفاوت است، اما هنوز شایعات و تصورات غلطی درباره آن وجود دارد که به برخی از رایج ترین آنها می پردازیم.

1.جراحی بینی بسیار آسان است

عمل بینی گوشتی یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیز ترین جراحی های پلاستیک است و آسان و پیش پا افتاده بودن آن جزء شایعات رایج عمل بینی است. نه تنها بینی عمل شده باید با صورت هماهنگی داشته باشد، بلکه تمام بخش های خود بینی نیز باید تقارن و هارمونی داشته باشند. به عنوان مثال در اکثر موارد، برداشتن قوز بینی بدون تغییر دادن نوک آن موجب می شود تا نوک بینی بیرون تر از صورت به نظر برسد. از طرفی دیگر، تغییر دادن به نوک بینی بدون دستکاری پل آن، موجب پهن و بلند به نظر رسیدن پل بینی می شود. بهترین جراح بینی ، باید درک و توجه فراوانی به جزئیات، هارمونی و نکات ظریف چهره داشته باشد.

2.بینی های عمل شده همیشه غیر طبیعی به نظر می رسند

هدف جراحی بینی، بهبود ظاهر بینی و در عین حال متقارن سازی صورت است. جراح بینی باتجربه تمام سعی خود را می کند تا نتیجه جراحی بینی علاوه بر زیبایی و سلامتی، طبیعی نیز به نظر برسد. در واقع بینی بسته به سلیقه بیمار، ممکن است به سه روش طبیعی، نیمه فانتزی و فانتزی عمل شود. برخی بیماران خود از جراح می خواهند تا بینی آنها فانتزی یا به اصطلاح عروسکی عمل شود. اگرچه امروزه جراحی بینی عروسکی تقریبا منسوخ شده است.

3.هر جراح زیبایی می تواند جراحی بینی انجام دهد

درست است، هر متخصص زیبایی قادر به انجام جراحی بینی می باشد، اما از آنجایی که بینی عضوی پیچیده بوده و شامل مقادیر فراوانی استخوان، غضروف و دیگر اجزاء خاص می باشد، مراجعه به جراحی که در این زمینه تخصص نداشته باشد کار عاقلانه ای نیست. بنابراین به دنبال پزشکی متخصص، باتجربه و ماهر باشید که بتواند جراحی بینی تان را به بهترین نحو انجام دهد.

4.جراحی بینی بسیار دردناک است

با وجودی که بیمار در دوران نقاهت و بهبودی بعد از عمل بینی ممکن است درد داشته باشد،  اما بیشتر بیماران به جای درد، از آزاردهنده بودن این دوران شکایت می کنند. برای راحتی بیشتر در این دوران، بهتر است سر خود را تا حد ممکن بالا نگه داشته (خصوصا هنگام خواب) و از مسکن های تجویز شده توسط پزشک مانند ایبوپروفن استفاده کنید. در صورت تشدید یا ادامه دار شدن درد، سریعا با پزشک خود تماس گرفته و وضعیت را به وی اطلاع دهید.