سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شعبده باز عصر جدید

اگرچه تلویزیون مانند گذشته مخاطبان زیادی ندارد و فضای مجازی گوی سبقت را از آن ربوده اما مدتی است کهبرنامه استعداد یابی عصر جدید افراد زیادی را به پای تلویزیون نشانده. تا حالا برنامه ای مشابه عصر جدید در تلویزیون ایران تولید و پخش نشده است و همین نوآوری را می توان یکی از علت های محبوبیت این برنامه دانست. شرکت کنندگان این مسابقه از رشته های مختلف هنری، ورزشی و علمی و از مناطق مختلف اما با در نظر گرفتن محدودیت ها و فیلترهای تلویزیون پا در عرصه رقابت گذاشته اند.

از بین شرکت کنندگانی که به مرحله نهایی و فینال راه یافتند، سعید فتحی روشن بیش از سایرین ذهن مخاطبین را درگیر خود کرده و چند وقتی است مردم به دنبال سعید فتحی روشن عصر جدید میباشند و به قول خودش، بعد از اتمام اپیزودهای عصر جدید، برنامه او تمام نمی شود و مردم هنوز هم راجع به اجرای او با یکدیگر صحبت کرده و سعی در رمزگشایی آن دارند. همه می دانیم که پرفورمنس مرموز او باعث درگیری فکری تماشاگران می شود. اما آیا او می تواند بر فکر و ذهن ما تسلط پیدا کند؟ آیا سعید فتحی روشن پیشگو است؟ از چه ترفندهایی برای گول زدن ما استفاده می کند؟

اگر این شعبده باز یک خرگوش سفید را از کلاه بیرون می آورد، شاید در همان مراحل اول از مسابقه حذف می شد؛ چون دیگر این حقه ها برای اکثریت مردم جذاب نیستند و وقتی مردم می توانند به کمک یک اپلیکیشن به آینده سفر کنند و تصویر پیری خود را ببینند، چنین حقه های قدیمی و تکراری جذابیت گذشته را نخواهند داشت. در کنار فن بیان و اجرای قوی این شعبده باز که صحنه و تماشاچی را کاملا در دست می گیرد، استفاده از تکنولوژی روز باعث شده که بتواند ادعای متفاوت و اولین نفر بودن را داشته باشد.

در واقع، تکنولوژی همیشه شگفت انگیز است؛ به خصوص اگر تازه به بازار آمده باشد. اگرچه بعد از مدتی که افراد از اسرار یک تکنولوژی مطلع می شوند، آن ذوق و هیجان قبلی را برای آن نخواهند داشت اما خبر خوب اینکه تکنولوژی همیشه چیزهای جدیدی برای عرضه در چنته دارد. مثلا زمانی که تکنولوژی تشخیص صدا به میان مردم عادی آمد، همه را شگفت زده کرد ولی حالا کمتر کسی اپلیکیشن گربه سخنگو را در گوشی هوشمند خود دارد.

از طرفی، شعبده اگر به طرز ماهرانه ای اجرا شود، همواره برای آدمی جذاب است. حالا تصور کنید که تلفیق تکنولوژی های جدید و تردستی چه محصول خارق العاده ای خواهد داشت. منتالیست های باهوش از سراسر دنیا مثل شعبده باز عصر جدید به این فرمول روی آورده اند و می توانند ذهن مخاطبان خود را تا مدتی مشغول خود کنند.