سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا عمل بینی گوشتی دشوار است؟

عمل بینی گوشتی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد زیرا جراح در تلاش است بینی متناسب و تراش خورده به همراه نوکی زیباتر برای بیمار بسازد. استحکام غضروف بینی در این نوع عمل بینی گوشتی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا غضروف بیشتر می تواند خود را از زیر پوشش پوست ضخیم، بر جسته تر نشان دهد. همچنین مزیت دیگر استحکام غضروف این است که تنفس بیمار بهبود یافته یا به خوبی قبل باقی می ماند. مشاوره با بهترین جراح بینی ایران می تواند به بیمار این فرصت را بدهد تا درباره گزینه های موجود صحبت کرده و توقعات واقع گرایانه خود را بیان کند.

بینی گوشتی چیست؟

معمولا به بینی های تپل، گرد بدون داشتن نوکی مشخص که تناسب چندانی هم با پهنای پل بینی نداشته باشد، بینی گوشتی می گویند. حتی اغلب به نظر می رسد که توپی در نوک بینی شان قرار دارد. این افراد ممکن است فکر کنند که به جای داشتن بینی باریک و تراشیده،بینی پهن و نافرمی دارند.

معمولا دو عامل موجب گوشتی به نظر رسیدن بینی می شود: ضخامت پوست بینی و ضعیف بودن غضروف نوک بینی. ضخیم بودن پوست بینی می تواند موجب گرد تر به نظر رسیدن نوک بینی شده که در افرادی با پوست تیره بیشتر دیده می شود. نوک انواع بینی های گوشتی، برخلاف بینی های استخوانی، غضروف های جانبی کمتری دارد که منحنی یا پهن هستند.

 

جراحان چه نوع جراحی بینی را مشکل می دانند؟

مشکل بسیاری از جراحان بینی، عدم توانایی پیشبینی دشواری جراحی بینی و درصد موفقیت آن است. آنها اغلب قبل از جراحی نمی دانند که جراحی سخت یا آسانی پیش رو دارند و یا اینکه آیا جراحی نتیجه مطلوبی به دست خواهد داد یا خیر اما هزینه عمل بینی بعد از معاینه و قبل از عمل به بیمار اطلاع داده میشود.

در حالی که برخی جراحان بینی تمام جراحی ها را ساده و دارای نتایج مطلوب تصور می کنند، دیگران اکثر جراحی ها را چالش برانگیز، پیچیده و غیر قابل پیشبینی در نظر می گیرند. در اینجا دو نظریه کلی وجود دارد:

انجام برخی جراحی ها آسان (از دیدگاه جراحان) بوده و دارای نتایج مطلوب (از دیدگاه بیماران) است، در حالی که انجام جراحی های دیگر دشوار (از دیدگاه جراحان) و منجر به نتایج غیر مطلوب (از دیدگاه بیماران) می شود.