سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت و درمان سیاهی دندان کودکان

شاید شما هم منتظر هستید تا دندان های زیبای کودک شما از زیر لثه بیرون بیایند و دندان ها زیبایی لبخند او را دوچندان کند. ولی پس از مدتی می فهمید که رنگ دندان های شیری سفید کودک به تدریج سیاه می شود، برای پیشگیری از این مشکل با کلینیک دندانپزشکی تاج در ادامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید ... مجله ترمیم و زیبایی دندان

دلایل سیاهی دندان های کودکان

اگر دندان های شیری کودک تان زرد یا نارنجی است، بیشتر به خاطر تمیز نشدن درست آنهاست. پلاک دندان با ذره های خوراکی ها باعث ایجاد لکه می کند. از سایر علت های سیاهی یا تغییر رنگ دندان شیری کودکان آسیب رسیدن به دندان ها یا لثه ها است که با زمین خوردن یا ضربه ایجاد می شود، همینطور سیاه شدن دندان با قطره آهن، هم یکی دیگر از علت های سیاهی دندان کودکان است.

احتمال دارد مینای دندان کودک شما به صورت ارثی ضعیف باشد که منجر به کرمی و زرد شدن دندان های کودک می شود و احتمال پوسیدگی دندان های او بیشتر می شود. کودکی که در لحظه تولد دچار یرقان شده است نیز ممکن است دندان شیری سبز رنگی داشته باشد. عفونت ها و بیماری های حادی نظیر هپاتیت و برخی از موارد بیماری قلبی هم بر تغییر رنگ دندان های کودکان اثر می گذارد.

استفاده بیش از اندازه فلورید به وسیله نوشیدن آب و استفاده از خمیردندان در زمان کودکی سبب مبتلا شدن کودک شما به بیماری ای به نام فلوروزیس می شود که این بیماری منجر به تغییر رنگ دندان های شیری یا دائمی می گردد.

درمان سیاهی دندان کودکان

برخی از لکه های سیاه و یا قهوه ای رنگ دندان را می توان با بلیچینگ ترمیم کرد، اما احتمال دارد دندانپزشک متخصص کودکان شما بلیچینگ را به منزله یک روش درمانی سفارش نکند. اگر نگران تغییر رنگ دندان های کودک خود هستید، با دندانپزشکی کودکان در این باره صحبت کنید. تا راهکارهای رفع این سیاهی را بدانید و نکته های بیشتری در باره بهداشت دندان کودک به دست بیاورید.

پیشگیری از سیاهی دندان های کودکان

·       دندان های نوزادتان را کامل مسواک بزنید

·       در زمان خواب به کودک تان شیر یا آب میوه ندهید

·       تا هنگامی که کودک خمیر دندان را قورت ندهد، اجازه ندهید خمیر دندان مصرف کند

·       مکمل آهن را در مقداری آبمیوه یا آب رقیق کنید

از خدمات کلینیک تاج به ونیر کامپوزیت، ایمپلنت دندان، طرح لبخند و... میتوان اشاره کرد.

بیشتر بدانید ... مجله سلامت دندان