سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژل ارتودنسی چیست؟

 

ژل ارتودنسی یک راه حل سریع و آسان برای استفاده هنگام ناراحتی، تحریکات و صدمات دهان و دندان است. ژل ارتودنسی به عنوان یک لایه محافظ در برابر آسیب های ناشی از وسایل ارتودنسی دندان عمل می‌کند. ارتودنسی می‌تواند ناراحتی های کوچکی در داخل گونه ها، روی زبان یا داخل لب‌ها را درمان کند. آسیب های ارتودنسی می‌تواتد حتی باعث عفونت شود. ما به کمک ژل ارتودنسی می‌توانیم از وخیم شدن آسیب‌ها و آسیب های جدید جلوگیری کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون متخصص ارتودنسی خوب کلیک کنید.

روش استفاده از ژل ارتودنسی

هنگامی که ما از ارتودنسی استفاده می‌کنیم، یک دوره سازگاری داریم. ما با نصب ارتودنسی، یک ماده و جسم وارد دهان خود کرده ایم. دهان ما باید عادت کند که این جسم در دهان ما وجود خواهد داشت. در این مدت ارتودنسی باعث اصطکاک می‌شود و بعضی از قسمت های دهان، زبان و…  را زخم می‌کند. این دوره بدون توجه به این که ما از چه نوع ارتودنسی استفاده کرده ایم متفاوت است. این دوره می‌تواند از 2 روز تا سه هفته طول بکشد.

شما باید بدانید که چاره ای ندارید و باید به ارتودنسی‌ها عادت کنید و دوره سازکاری را پشت سر بگذارید. همچنین شما باید قبول کنید، نباید بعضی غذاها را مصرف کنید. قسمت آزاردهنده اصلی، ناشی از حرکت دندان، در اثر فشار ارتودنسی است. احساس ناراحتی در درمان ارتودنسی با براکت فلز، یاقوت کبود یا زبانی به دلیل اصطکاک دستگاه روی مخاط دهان در زبان، گونه‌ها یا لب‌ها معمولی است. تا زمانی که به ارتودنسی عادت نکنید، باید بتوانید از ژل ارتودنسی استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از ژل ارتودنسی را بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ارتودنسی متحرک کلیک کنید.

ژل ارتودنسی چیست؟

شما به احتمال زیاد درباره این محصول که به آن واکس ارتودنسی یا موم دندان نیز گفته می‌شود، مطالبی شنیده اید. ژل ارتودنسی به صورت میله های سفید نازک است که می‌توان آن را از داروخانه‌ها خریداری کرد. علاوه بر موم دندان، بیمار می‌تواند سیلیکون را نیز انتخاب کند. سیلیکون به طور کلی با سهولت بیشتری به براکت می‌چسبد و سطح براکت‌ها را بهتر می‌پوشاند. با این حال، هر دو وظیفه محافظت از مخاط دهان در برابر ایجاد ضربه و جلوگیری از ایجاد درد در صورت زخم  شدن فرد را دارند.

منبع