سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت ارتودنسی و لمینت

 

ارتودنسی و لمینت دندان ممکن است در برخی موارد به علت عدم آگاهی لازم اشتباهاً به جای یکدیگر تلقی شوند. این در حالی است که هر یک از این روش ها برای مشکل خاصی طراحی شده اند و کاربرد خاصی دارند. وقتی بیمار دچار نامرتبی و به هم ریختگی دندانی است، بهتر است از ارتودنسی استفاده کند؛ از این رو افرادی که به دنبال برطرف کردن مشکلاتی از این قبیل هستند، بهترین راه برای آن ها استفاده از درمان ارتودنسی است  .

بیشتر بخوانید:

·        بلیچینگ دندان

·       ونیر کامپوزیت

 مقایسه ارتودنسی و لمینت

  • ارتودنسی وضعیت دندان ها را به شکل نرمال و درست در می‌آورد. نتیجه بدست آمده از این درمان در مقایسه با لمینت مطمئن و طولانی تر است.
  • لمینت یک عمل زیبایی است که جنبه زیبایی دارد. در این درمان فرم و ماهیت دندان ها دستخوش تغییر می‌شود. اگرچه نتیجه اولیه مورد رضایت افراد است اما در آینده نزدیک فرد را با مشکل مواجه می‌سازد.

بیشتر بخوانید... بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

تفاوت ارتودنسی و لمینت

  1. اغلب کسانی که تحت درمان های ارتودنسی قرار می‌گیرند، کودک یا نوجوان هستند. اما منعی برای استفاده بزرگسالان نیز وجود ندارد. ارتودنسی در کودکان به راحتی می تواند مشکلات مربوط به فک و دندان را برطرف کند؛ از این رو دندان ها بعد از درمان به صورت مرتب در کنار همدیگر قرار می‌گیرند. رشد دندان های دائمی تأثیر شگرفی بر ممانعت از بروز مشکلات شدیدتر دندان و فک دارد. این نکته از مهم ترین تفاوت های ارتودنسی با لمینت به شمار می‌آید.
  2. ارتودنسی درمانی است که اجزای صورت را با یکدیگر هماهنگ می کند و هر گونه عدم تقارن در چهره را از بین می‌برد؛ بنابراین با ارتودنسی می‌توان انحراف و تغییر وضعیت نامناسب فک ها را برطرف کرد و به مرور زمان آن ها را به محل اصلی و طبیعی سوق داد. با این عمل همچنین هر گونه عدم هماهنگی بین چانه، لب و بینی از بین می‌رود. بالطبع با این موارد تعادل بین اجزای صورت افزایش می یابد و زیبایی دو چندان می‌شود.
  3. عمده تفاوت بین لمینت و ارتودنسی، حفظ سلامت دهان و دندان است. در لمینت چون دندان تراش داده می‌شود، بافت مینا از بین می‌رود.
  4. لمینت سبب التهاب، عفونت و خونریزی لثه و تخریب استخوان نگهدارنده دندان خواهد شد.
  5. ارتودنسی مشکل دندان را اساسی رفع می‌کند اما با لمینت تنها می‌توان ظاهر دندان را زیبا کرد.

بیشتر بخوانید: متخصص ارتودنسی

رفرنس