سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریزش مو و شدت آن در انواع عمل های لاغری

به طور کلی در اغلب پروسه های جراحی لاغری که توسط حتی بهترین جراح لاغری صورت میگیرد شاهد ریزش جزئی مو هستیم. برای مثال عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده دو نمونه  از اعمالی هستند که برخی بیماران پس از انجام آن ها دچار ریزش مو میشوند. عملی مثل باندینگ یا حلقه معده نیز ریزش مو دارد، اما در مقایسه با دو روش ذکر شده به میزان بسیار اندک و در مدت زمان کمتری این اتفاق رخ میدهد. به دو دلیل مهم ریزش مو در این دو عمل بیشتر از روش های دیگر است:

  • یکی اینکه در مقایسه با سایر روش های جراحی لاغری، افراد با انجام دادن عمل اسلیو و بای پس معده سریعتر وزن از دست میدهند
  • و دوم اینکه دریافت برخی از مواد مغذی در این دو عمل در برخی موارد با مشکل مواجه میشود.

اصلا چرا ممکن است بعد از عمل لاغری با ریزش مو مواجه شویم؟

نتیجه تحقیقات اخیر نشان میدهد که دو عامل بسیار بسیار مهم یعنی استرس فیزیکی و جسمی، و از دست دادن سریع وزن، میتوانند باعث شیف یا جابجایی مسیر انتقال مواد مغذی به ارگان های حیاتی تری مثل مغز، کلیه ها، کبد  و … شود.

یعنی در این دو شرایط؛ بیشتر مواد غذایی به ارگان های حیاتی تر منتقل میشود و سهم ماباقی ارگان ها در دریافت غذا که از اهیمت کمتری برخوردار هستند به حداقل میرسد. با این تفاسیر به نظر شما سلامتی مغز مهمتر است یا سلامت مو؟ در شرایطی که بدن با کمبود برخی مواد مغذی مواجه است، باید به مغز بیشتر غذا برسد یا به مو؟

شاید برای ما، به دلایل مسائل زیبایی شناختی، مو مهم باشد. اما قطعا برای بدن در چنین شرایطی حفظ سلامتی مهمتر است و رشد مو برایش چندان مهم نیست.

از آنجایی که اسلیو معده و بای پس معده دو عمل ماژور و بزرگ هستند طبیعی است که استرس جسمی به شخص وارد شود. در ثانی در این اعمال، شخص به سرعت وزن کم میکند. و این یعنی افزایش احتمال ریزش مو به صورت موقت در شخص.

بنابراین به عنوان یکی از نتایج عمل لاغری، رشد مو به صورت موقت کاهش پیدا میکند و مدتی بعد از آن دوباره به حالت عادی بازمیگردد. در بیشتر موارد ریزش مو حدودا از3 تا 5 ماه بعد از عمل رخ میدهد. به مرور زمان ریزش مو کم میشود و سرانجام متوقف میشود.

بیشتر بخوانید... رژیم لاغری سریع

4روش پیشگیری از ریزش مو بعد از عمل جراحی اسلیو

1- پروتئین، پروتئن و پروتئین!

2- مکمل ویتامین یادتون نره!

3- آهن بسیار بسیار بسیار مهمه!

4- زینک رو هم امتحان کنید

بیشتر بخوانید... محاسبه bmi