سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بالا بردن تاثیر درمان ارتودنسی دندان

کودکان باید اولین مراجعه به متخصص ارتودنسی را در سن 7 سالگی انجام دهند تا مشکلات بالقوه فک و دهانشان مشخص شود. بهترین زمان برای شروع مراحل ارتودنسی دندان زمانی است که دندان های اصلی درآمده باشند و این زمان در دختران 10 تا 11 سال و در پسران 13 تا 14 سال می باشد. هر چقدر دندان ها، فک و عضلات صورت کمتر بالغ شده باشند، درمان با سرعت بیشتری پایان می یابد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان چگونه انجام میشود؟

رژیم غذایی

–        نوع غذای مصرفی

غذاهای چسبناک ممکن است به اجزای ارتودنسی دندان بچسبد و تاثیر ارتودنسی را کاهش دهد. همچنین جویدن غذاهای سفت و چسبنده می تواند موجب خمیده شدن یا شکستن سیم های ارتودنسی شوند.

–        آماده سازی غذاها

برای قطعه قطعه کردن غذاهای سفت زمان بگذارید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

رعایت بهداشت دهان و دندان

بریس های ارتودنسی زمانی می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند که دهان در سلامت کامل قرار داشته باشد. احتمال حرکت لثه های تمیز و سالم بسیار بیشتر بوده و همین امر می تواند طول مدت ارتودنسی را کاهش دهد.

استفاده از الاستیک یا کش ارتودنسی

اگر متخصص ارتودنسی (مثل بهترین متخصص ارتودنسی کرج) دندان برای افزایش تاثیر ارتودنسی، استفاده از الاستیک ها را نیز توصیه کرده باشد، پس مطمئن شوید که طبق تجویز پزشک از آنها استفاده می کنید. با اینکه عادت به آنها زمان بر بوده و شاید وجود آنها در دهان عجیب به نظر برسد، اما حضور آنها علت مهمی دارد.

مراجعه به متخصص ارتودنسی دندان طبق موعد مقرر

پیدا کردن یک وقت خالی از دندانپزشک معمول تان سخت است حال ببینید که وقت گرفتن های مداوم از متخصص ارتودنسی می تواند تا چه حد غیر ممکن باشد. بنابراین بهتر است این مراجعات در اولویت برنامه زندگی تان قرار بگیرد به طوری که هیچ یک از آنها را از دست ندهید. با عدم مراجعه به این ملاقات ها، شما در واقع درمان ارتودنسی تان را هفته ها یا حتی ماه ها عقب انداخته اید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی