سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای انتخاب روغن گیربکس کیا اپتیما

با توجه به اینکه علاقه ایرانی ها به خودروهای کیا بسیار زیاد است، گروه الماس پارت قصد دارد که در این مقاله به بررسی مختصر یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین خودروهای این شرکت یعنی کیا اپتیما بپردازد. انتخاب لوازم یدکی کیا و همچنین روغن گیربکس کیا اپتیما یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که این خودرو را دارند.

معرفی مختصر خودرو کیا اپتیما

اپتیما یکی از مشهورترین ماشین های شرکت خودروسازی کیا است که اتفاقا در سال 2015 میلادی به یکی از پرفروش ترین و پرهوادارترین خودروهای این کمپانی عظیم خودروسازی تبدیل شد. این خودرو در میان ایرانی ها طرفداران زیادی دارد و خیلی زود تعداد زیادی مشتری و خریدار را به خود جلب کرد.

طراحی، تولید و پیدایش این خودرو به سال 2006 میلادی برمی گردد. این خودرو توسط کمپانی کیا و در کشور پیشرفت و تکنولوژی یعنی کره جنوبی بهره برداری شد. تا کنون مدل های زیادی از این ماشین وارد بازار شده که هر کدام گنجایش موتور مختلفی دارند.

لوازم یدکی کیا اپتیما در ایران

در میان بسیاری از خودروهای خارجی این ماشین مشتری پسندتر است. زیرا لوازم جانبی کیا اپتیما تقریبا در تمامی مراکز وارد کننده مجاز قابل خردیداری است و مشتری ها میتوانند تنها با مراجعه به یکی از این مراکز (مانند الماس پارت) لوازم یدکی کیا اپتیمای خود را به راحتی خریداری کنند.

بررسی فنی و معرفی روغن گیربکس کیا اپتیما

همانطور که از ظاهر این خودرو بر می آید، در مجموع طراحی آن بینظیر است و در وهله اول با همین ظاهر زیبا توانسته هواداران زیادی را به خودش جذب کند. از جمله جوانب مثبت این خودرو دارا بودن شتاب نسبتا بالا و تعبیه آپشن ها و امکانات جانبی متنوع آن است که میتواند جوابگوی هر نوع سلیقه ای باشد.

مناسبترین روغن گیربکس بر اساس نظر شرکت سازنده

بر اساس چیزی که در کتابچه راهنمای این ماشین نوشته شده است، به نظر میرسد که مناسبترین نوع روغن گیربکس کیا اپتیما روغن ATF SP IV است.

با توجه به اینکه خود کمپانی سازنده اعلام میکند که این روغن برای ماشینش بهتر است، دارندگان این خودرو بهتر است که بیشتر از این نوع روغن برای روانکاری گیربکس ماشین خود استفاده کنند.

هرچند که استفاده از روغن های دیگر مانعی ندارد اما اگر از این مدل روغن استفاده نشود احتمال روانکاری 100% گیربکس کاهش پیدا میکند و در دراز مدت ماشین با مشکل مواجه میشود.