سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه انجام ارتودنسی فاصله دندان جلو

 

ارتودنسی فاصله دندان جلو بهترین روش برای رفع فاصله دندان هاست. این روش برای بیمارانی که بین دندان هایشان فاصله وجود دارد، مفید و سودمند است. با بالا رفتن سن این فاصله بیشتر شده و روی چهره تأثیر منفی می گذارد. البته مشکلات دیگری نیز برای فرد به وجود می آید که از جمله آن ها اختلال در تکلم و گفتار فرد است؛ از اینرو بهتر است هر چه زودتر نسبت به رفع آن اقدام کرد.

رفع فاصله دندان جلو به طرق مختلف قابل انجام است که یکی از آن ها استفاده از ارتودنسی فاصله دندان جلو است.

جهت مطالعه بهترین مجله دندانپزشکی کلیک کنید.

رفع فاصله دندان جلو با استفاده از ارتودنسی

بهترین روش برای رفع فاصله دندان جلو استفاده از ارتودنسیاست. با ارتودنسی می توان فاصله موجود میان دندان ها را بست. وقتی از ارتودنسی برای رفع این مشکل استفاده می شود فاصله میان دندان ها به صورت دو به دو از بین رفته و فضای اضافی و خالی به قسمت پایانی فک منتقل می شود.

با ارتودنسی چیزی به دهان اضافه نمی شود بلکه فضا بسته شده و بیمار دندان های خود را دارد. از ماده پرکردگی به این منظور استفاده نمی شود. از این رو دستخوش تغییر رنگ نشده و باعث بروز مشکلات لثه نمی شود. از همه مهم تر اینکه دوباره بین دندان ها فاصله ایجاد نمی شود. ارتودنسی زمانی پاسخگوست که فاصله بین دندان ها زیاد نباشد. برخی اوقات فاصله به حدی است که نمی توان با ارتودنسی مشکل را رفع کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

مدت زمان درمان فاصله دندان جلو

ارتودنتیست ها معتقدند رفع فاصله دندان جلو با استفاده از ارتودنسی به چیزی حدود دو سال وقت نیاز دارد. در ارتودنسی برای اصلاح تمام ناهنجاری های دندان و صاف و مرتب کردن آن ها تنها می توان در ماه یک میلی متر دندان ها را جابه جا کرد. افزایش این مقدار مجاز نیست.

اگر حرکت دندان ها از یک میلی متر افزایش یابد قطعاً برای لثه و ریشه دندان بیمار مشکلاتی به وجود خواهد آمد.  

اهمیت ارتودنسی فاصله دندان جلو

دلایل زیر اهمیت ارتودنسی فاصله دندان جلو را پررنگ تر می کند:

  • رفع مشکلات ظاهری بیمار
  • زیباسازی طرح لبخند
  • اصلاح و درمان عملکرد نادرست دندان ها
  • پیشگیری از مشکلات ناشی از فاصله دندان ها به ویژه مشکلات مربوط به لثه

روش های مناسب برای رفع فاصله دندان جلو

·        ارتودنسی

  • لمینت
  • ونیر
  • روکش
  • باندینگ

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک دندان