سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیگار و ارتودنسی: آیا سیگار بر درمان ارتودنسی تاثیر میگذارد؟

استعمال دخانیات مخصوصا قلیان و سیگار از چند راه مختلف بر روی سلامتی انسان تاثیر میگذارد. اما آیا علاوه بر سلامتی، مصرف سیگار روی درمان ارتودنسی و بریس های دندان تاثیر میگذارد؟ تاثیر سیگار بر ارتودنسی  چیست؟ چگونه با وجود سیگار کشیدن از خودمان در دوره درمان محافظت کنیم؟ با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

سیگار و ارتودنسی

خیلی خلاصه همین ابتدا بدانید که سیگار کشیدن برای کسانی که بریس ارتودنسی یا سایر دستگاه های ارتودنسی را استفاده میکنند یک فاجعه بزرگ است. رابطه سیگار و ارتودنسی مثل رابطه کارد و پنیر است و هیچگاه نباید با هم در تماس باشند.

7 تاثیر سیگار بر ارتودنسی

1. سیگار مدت زمان درمان را افزایش میدهد

استعمال دخانیات تأثیر مستقیمی برعملکرد ارتودنسی دارد. محتوای نیکوتین موجود در یک سیگار می تواند لکه های بد شکلی روی دندان ایجاد کند

2. سیگار نیاز به شستشوی دندان را بیشتر میکند

سیگار کشیدن به راحتی باعث تغییر رنگ دندانهای شما میشود. فراموش نکنیم که حین درمان ارتودنسی ثابت مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها سخت است و اگر سیگار هم بکشید اوضاع بدتر میشود.

3. بیماری لثه

عدم مسواک زدن و سیگار کشیدن به صورت همزمان با هم، باعث میشود که پلاک دندان به شدت سخت شده و تبدیل به تارتار شود. تارتار بسیار سخت است و میتواند باعث عفونت لثه و در نهایت بیماری لثه شود.

4.  خونریزی از لثه بدترین تاثیر سیگار بر ارتودنسی

کسانی که سیگار میکشند معمولا خونرسانی ضعیفی دارند.در این وضعیت ممکن است خونرسانی به لثه ها کاهش یافته، لثه ترک بخورد و دچار خونریزی شود.

5. بوی بد دهان

وقتی ذرات و اجزای ریز دود وارد گلو و ریه های سیگاری ها می شود، تا ساعت ها همچنان این بو از بدن خارج نمیشود. بنابراین در طول ارتودنسی ارزان احتمال بد بو شدن دهان چند برابر میشود.

6. سرطان دهان

75? افرادی که از سرطان دهان رنج میبرند افراد سیگاری هستند.

7. حفره دندان محتمل ترین تاثیر سیگار بر ارتودنسی

تنباکو می تواند باعث به وجود آمدن حفره های زیادی در اطراف خط لثه شود. این حفره ها خطر افزایش عفونت را بالا میبرند و میتوانند حتی باعث لق شدن دندان شوند. فرقی نمیکند که شما تحت درمان با ارتودنسی نامرئی وارتودنسی متحرک باشید یا ثابت، در هر صورت کشیدن سیگار و یا قلیان میتواند چنین عارضه ای برایتان ایجاد کند.