سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدت زمان درمان و مراحل ارتودنسی

عوامل زیادی در جابجایی دندان‌ها دخیل هستند به طوری که حتی بهترین متخصص ارتودنسی هم نمی‌تواند قبل از درمان در مورد این تغییرات و مدت زمان لازم برای ارتودنسی اظهار نظر کند.
متوسط طول درمان ارتودنسی درکودکان و جوانان بین 12 تا 18 ماه است. درمان ممکن است کمتر یا بیشتر از این زمان نیز به طول بینجامد.
ما می‌توانیم به صورت تقریبی زمان مورد نیاز برای ارتودنسی را تخمین بزنیم ولی نمی‌توانیم در مورد زمان دقیق ارتودنسی نظر مشخصی بدهیم.
واقعیت این است که واکنش اشخاص به درمان ارتودنسی متفاوت است و مدت زمان ارتودنسی برای روش‌های درمانی مختلف، متفاوت است.
عوامل زیادی وجود دارد که روی سرعت و مدت ارتودنسی تأثیر دارد که عبارتند از:

جدی و مشکل بودن مورد درمانی شما

یکی از مراحل مهم گردآوری اطلاعاتی است که تشخیص مشکل ارتودنسی و تعیین دوره درمان را ممکن می کند. معمولاً زمان بیشتری برای ارتودنسی دندان‌هایی که مشکلات جدی‌تری دارند مورد نیاز است.
ملاقات‌ و ویزیت‌های منظم
اگر شما به صورت منظم نزد ما نیایید ما هم نمی‌توانیم ارتودنسی را به صورت منظم تنظیم کنیم! یک ارتودنسی بدون نظارت منظم به خوبی کار نخواهد کرد و احتمالاً باعث آسیب هم خواهد شد. طول دوره درمان ارتودنسی برای بیمارانی که قرارهای ویزیت خود را کنسل کرده یا به آنها بی توجه هستند به کندی پیش می‌رود.

انواع ارتودنسی و جابجایی دندان‌ها

شما ممکن است تبلیغاتی راجع به ارتودنسی سریع ببینید. آگاه باشید که می‌توان دندان‌ها را به سرعت در محل درست خود قرار داد ولی غالباً بهتر است مطمئن شوید ریشه دندان‌ها هم در محل درست خود قرار گرفته‌اند. در صورتی که ریشه دندان‌ها در محل درست خود قرار بگیرند احتمال بازگشت دندان‌ها به محل‌های قبلی کمتر می‌شود. ارتودنسی ثابت (چسبیدن براکت ها به دندان‌ها) نسبت به براکت هایی که نمی‌توان آنها را از دهان درآورد کنترل بهتر و موثرتری بر دندان‌ها و قرار گرفتن ریشه‌ها در محل درست دارند. آن‌ها باعث کند شدن جابجایی دندان‌ها نمی‌شوند بلکه اثر بهتر و موثری تر روی دندان دارند.از عوارض ارتودنسی متحرک، امکان جابه جایی آن از محل خود است که ممکن است باعث شود دوره درمان به درستی طی نشود. دکتر متخصص ارتودنسی به شما خواهد گفت که برای دندان‌های شما چه نوع براکتی مناسب است.