سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لمینت دندان یعنی چه و انواع آن کدامند؟

لمینت دندان یعنی چه ؟ یا روکش های دندان پوسته هایی نازک و به رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر دندان ها و اصلاح طرح لبخند به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. آنها اغلب از مواد چینی یا کامپوزیت رزین ساخته می شوند و به طور دائمی به دندان های شما متصل می شوند. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

از لمینت دندان می توان برای درمان مشکلات مختلف زیبایی از جمله دندان های خرد شده، شکسته، تغییر رنگ یا کوچکتر از حد متوسط ??استفاده کرد.

بعضی از افراد ممکن است فقط در صورت شکسته شدن دندان از لمینت دندان استفاده کنند. اما بسیاری از افراد بین شش تا هشت روکش برای دندان خود استفاده می کنند تا لبخندی متقارن و یکنواخت برای خود ایجاد کنند. در هشت دندان جلویی بالایی معمولاً از روکش استفاده می شود.

انواع مختلف لمینت دندان

روکش های دندان بیشتر از مواد چینی ساخته می شوند. استفاده از روکش های دندانپزشکی سنتی در مقایسه با “روکش های پیش آماده” نامیده می شوند، به کار آماده سازی فشرده تری نیاز دارد. این روکش های بدون آماده سازی مانند Lumineers و Vivaneeres نیاز به زمان کمتری برای روکش کردن دندانهای شما دارند.

روکش های دندانپزشکی در لمینت دندان یعنی چه ؟

استفاده از روکش های دندانپزشکی معمولاً به معنی خرد کردن ساختار دندان است و بعضی اوقات بعضی از دندانها را حتی از لعاب خارج می کنیم. این کار امکان قرارگیری مناسب را فراهم می کند؛ اما همچنین یک روش برگشت ناپذیر است که انجام آن می تواند دردناک باشد و اغلب به بی حسی موضعی نیاز دارد.

از طرف دیگر، روکش های بدون آماده سازی ممکن است نیاز به مقداری آماده سازی یا تغییر دندان داشته باشند، اما این تغییرات حداقل هستند. به جای از بین بردن لایه های دندان زیر مینا، روکش های بدون آماده سازی فقط روی مینای دندان تأثیر می گذارند. در بسیاری از موارد، روکش های بدون پیش آماده نیازی به بی حسی موضعی ندارند.

روکش ها همان کاشت دندان یا تاج دندان نیستند. روکش ها سطح جلوی دندان را می پوشانند. از طرف دیگر ایمپلنت دندان ها جای کل دندان را می گیرند. تاج ها همچنین کل دندان را در آغوش می گیرد، در حالی که روکش ها فقط سطح جلوی دندان را می پوشانند.