سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی کامل با ارتودنسی فانکشنال و نکات آن

روش انجام این ارتودنسی با انجام ارتودنسی عادی متفاوت است و در آن به جای استفاده از پلاکت های عادی از پلاک های فانکشنال استفاده می شود، که می توان گفت در بسیاری از موارد نیز بهتر از پلاکت های عادی و معمولی عمل می کنند. زمانی که بیمار تصمیم می گیرد که از این نوع ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های مربوط به فک و دندان های خود استفاده کند، پزشک معالج او پلاک های فانکشنال را برای او تجویز می کند تا از این طریق مشکلات موجود را بر طرف کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع ارتودنسی دندان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید... هزینه ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی فانکشنال چقدر است؟

طول درمان در این ارتودنسی به طور معمول بین نه تا هجده ماه طول می کشد، باید اشاره کنیم که امکان کوتاه شدن یا طولانی شدن طول درمان نیز وجود دارد که این موضوع تا حد زیادی بستگی به خود بیمار دارد. بعد از به اتمام رسیدن درمان استخوان های بیمار به طور کامل تکامل می یابد و در نتیجه دندان های دائمی این مجال را دارند که کاملا رشد کنند.

اگر قصد انجام ارتودنسی متحرک را دارید اینجا کلیک کنید.

مزیت های ارتودنسی فانکشنال در مقایسه با ارتودنسی عادی

  • با این ارتودنسی مسیر هوا و تنفس بیمار سالم تر خواهد بود
  • سلامت استخوان های های قسمت های مختلف دهان بعد
  • فرد بعد از ارتودنسی فانکشنال لبخند پهن تری خواهد داشت
  • به دست آمدن نتایج با ثبات تر
  • نظافت آسان تر
  • بدون درد بودن برای بیمار

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی فانکشنال برای درمان چه بیمار هایی مناسب است؟

پزشکان می توانند با استفاده از این ارتودنسی مشکلاتی که مربوط به فک ها می شود را به صورت دائمی بر طرف کنند و مطمئن باشند که تغییراتی که دراثر ارتودنسی فانکشنال روی فک های آن ها ایجاد می شود، دائمی است و کم تر پیش می آید که وضعیت فک ها بعد از انجام آن تغییر کند، همچنین این روش ارتودنسی برای رفع انسداد مجرای فوقانی تنفسی که بسیار موجب اذیت شدن بیمار می شود، نیز درمانی مناسب است. همچنین گاهی ممکن است پزشک تشخیص دهد که جای کافی برای قرار گرفتن همه دندان ها وجود ندارد و مزیت ارتودنسی فانکشنال در این مورد این است که پزشک می تواند با افزایش عرض قوس دندانی فضای مناسب برای رشد دندان ها را در دهان بیمار خود ایجاد کند تا دندان ها به صورت معمول تری رشد کنند و ظاهر بهتری داشته باشند.

منابع: https://www.dralirezakhadivi.com/

http://www.dandooneman.ir/