سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ لوزه چیست و چه نشانه هایی دارد؟

 

سنگ لوزه این روزها جزو یکی از مشکلاتی است که میتواند به دلایل مختلف برای هر کسی اتفاق بیفتد و علایم مخصوص به خود را دارد اما مهم ترین مشخصه آن بوی بد دهان است که معمولا سنگ لوزه را با بوی بد دهان میشناسند و حتی گاها با بعضی دیگر از بیماری ها نیز اشتباه گرفته میشود.به همین دلیل کلینیک دندانپزشکی تاج  در این مقاله اطلاعاتی در مورد سنگ لوزه چیست و چه نشانه هایی دارد؟ ارائه میدهد.

دلایل ایجاد سنگ لوزه

معمولا این بیماری با ماندن پسماند غذاها و سلول های مرده در لوزه سنگ لوزه ایجاد میشود به این صورت که این مواد به مرور زمان بر روی هم انباشته میشوند تا زمانی که سنگ لوزه در آن جا تشکیل میشود و رنگ این سنگ ها معمولا به رنگ سفید یا زرد می باشد و به شکل توده های کلیسیمی می باشند.

شاید بهتر است بدانید که سنگ‌های لوزه می‌توانند یکی از علل بوی بد دهان شما باشند و این بو به علت تبدیل شدن آن ها به یک باکتری می باشد که در لوزه های شما قرار میگیرند. لوزه‌ها دو برآمدگی کوچک هستند که در پشت گلو قرار میگیرند.

لوزه ها نقش مهمی در مبارزه با عفونت ها دارند عفونت هایی که در هنگام غذا خوردن یا تنفس یا به هر دلیلی از راه دهان میخواهند که وارد شوند ایفا میکنند و به نابودی آن ها میپردازند.

لوزه ها علاوه بر مورد بالا در آموزش سیستم ایمنی بدن نیز نقش بسزایی دارند که چگونه با این میکروب ها مبارزه کنند.

البته شما نیز میتوانید با استفاده از دهان شویه های موجود در بازار به لوزه ها در مبارزه با این میکروب ها کمک کنید و مانع از ایجاد سنگ لوزه شوید همچنین این دهان شویه ها در از بین بردن بوی بد دهان بسیار کاربرد دارند.

علائم مرتبط با سنگ های لوزه

بوی بسیار بد دهان

در پشت گلویتان احساس میکنید که چیزی گیر کرده است.

داشتن درد در گوش ها یا احساس فشار در آن منطقه

امروزه افراد زیادی دچار سنگ لوزه می شوند. این می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، کمبود ویتامین وعفونت دهان و دندان باشد.با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی کارعاقلانه ای خواهد بود.

از خدمات کلینیک تاج می توان به :

دندانپزشکی بارداری

دندانپزشکی کودکان

ایمپلنت دندان

ونیر کامپوزیت

و...

اشاره کرد.