سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور کراتین موی طبیعی بسازیم؟

در سالن های زیبایی و آموزشگاه آرایشگری از کراتینه کردن مو به منظور بهبود وضعیت و افزایش استحکام مو و همچنین درخشندگی مو از کراتین استفاده می شود. اما روشی که در این مطلب به شما ارائه خواهد شد، شما را از صرف وقت و پول، بی نیاز می کند. بزودی خواهید آموخت که با استفاده از مواد ساده و طبیعی در منزل اقدام به تولید کراتین مو کنید.

امروزه با وجود مواد و دستگاه هایی که در سالن های زیبایی وجود دارد لخت بودن موهایتان دیگر آرزوی دست نیافتنی نیست. کراتینه کردن مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی است اغلب مردم وقتی تأثیر و تصاویر قبل و بعد از کراتینه کردن مو را می بینند، آن را به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو تصور می کنند. درحالیکه کراتین مو برای چند ماه تأثیر پایدار دارد و خالی از خطرات جدی برای سلامتی نیست.

چطور کراتین مو‌ی طبیعی بسازیم؟

با استفاده از مواد طبیعی می توانید برای خود کراتین مو بسازید تا علاوه بر صاف و لخت شدن موهایتان، سلامت و استحکام آنها نیز حفظ شود. کراتینه کردن مو در منزل با استفاده از مواد طبیعی به طبع خطرات صاف کردن موها با مواد شیمیایی را نخواهد داشت.

مواد مورد نیاز:

  • زرده تخم مرغ، 1 عدد
  • موز، 2 عدد

طرز تهیه کراتین مو‌

موزها را به کمک چنگال بخوبی له کرده و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مخلوط را بخوبی بهم بزنید و آنگاه معجون بدست آمده را به موها (از ریشه تا نوک مو) بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و 3 ساعت صبر کنید. آنگاه مو را با آب گرم و شامپو شستشو دهید. هفته ای یکبار از این کراتین مو استفاده کنید و شاهد تغییری که در طبیعت موی شما پدید خواهد آمد، باشید.

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش اکستنشن مو، آموزش اکستنشن مژه، آموزش بافت مو و... میتوان اشاره کرد.