سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی هیوندای جنسیس کوپه

هیوندا از برندهای محبوب و پرکار در ایران است و اگر هزینه لازم برای خرید ماشینهای این برند را داشته باشید، حتما آن را در لیست خرید خود قرار خواهید داد. چرا که از نظر کیفیت (لوازم یدکی هیوندای) و گارانتی بین سایر برندها، حرفی برای گفتن دارد. از مدل های محبوب و جدید این برند می توان Genesis را نام برد. مدل کوپه Genesis بیشتر مورد پسند جوان تر هاست و با ظاهر نه چندان خشن خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

بررسی ظاهری ماشین

این ماشین rear-wheel-drive  است. یعنی با چرخ های عقب حرکت می کند ولی مانند ماشین های Rear-Wheel دیگر عضلانی نیست و ظاهر اسپورتی دارد. Ford Mustang از جمله ماشین های Rear Wheel است که از لحاظ ظاهری بسیار خشن است و هیوندا جنسیس کوپه.

Genesis با بدنه ای پر از منحنی، عضلانی به نظر نمی رسد، ولی وقتی سوار ماشین هستید، احساس می کنید سوار یک ماشین پر قدرت هستید که کنترل آن کاملا در دستان شماست.

Genesis Coupe Track 3.8 در جاده

ماشین Genesis  که ما آن را تست کرده ایم نسخه Highest-end  است و بیشترین option ها (امکانات) را دارد (ازجمله موتور 3.8، ترمز Brembo  و چرخ های 19 اینچی به همراه تایر های تابستانی و …). Low-end ترین مدل Genesis دارای موتور 2.0 لیتر است.

یک فشار کوچک روی Start ،ماشین را روشن می کند. Shifter شش سرعته این ماشین برای تعویض دنده، خیلی هم کوچک نیست. برای راه انداختن ماشین نیاز به کمی فشار روی پدال گاز ماشین دارید. چراکه پدال گاز بیش از حد شل نیست که با یک فشار کوچک، سرعت ماشین به صورت ناگهانی بالا برود. ترمز ماشین هم به همین شکل عمل می کند و وقتی که ترمز می گیرید ماشین به صورت ناگهانی نمی ایستد. بلکه ابتدا یک فشار نیمه قوی و سپس ترمز کامل گرفته می شود. این روند برای مسابقات یا حرکت در جاده ها خوب است ولی برای حرکت در ترافیک و محل های پرتردد خیلی هم خوب نیست. چراکه شما باید برای توقف کامل فشار بیشتری به ترمز وارد کنید.

سوخت و ساز ماشین

دنده 5 و 6 این ماشین خوب کار می کند و می توانند سرعت ماشین را تا حد مطلوبی بالا بیاورد. ولی دنده 4 ماشین خیلی سرعتی نیست و برای زمانی که نیاز به حرکت قدرتی دارید مناسب تر است.

در بزرگ راه ها و زمانی که سرعت را بالا می بریم، کامپیوتر عددی معادل 25 مایل به ازای هر گالون را نشان می دهد و در پیمودن سربالایی ها با سرعت بالا، این رقم به 26MPG یا 11.05 کیلومتر به ازای هر لیتر، افزایش می یابد.

ولی در پیمودن مسیر های پرترافیک داخل شهری و مسیر هایی که نیاز به سرعت کمتری دارند، مصرف سوخت ماشین به 18 تا 19MPG کاهش می یابد.