سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتودنسی به این 5 دلیل در هزینه های شما صرفه جویی میکند

ارتودنسی میتواند زیبایی لبخند شما را دوچندان کند. بنابراین اغلب کسانی که اقدام به درمان میکنند میخواهند تنها طرح لبخند زیبا و درخشان داشته باشند. اما ارتودنسی علاوه بر مسائل زیبایی شناختی، فواید و مزایای دیگری نیز دارد. ما با کمک این درمان، میتوانیم مشکلات ساختاری دهان و دندان را برطرف کنیم. علاوه بر این دو فایده اصلی، یکی از مهمترین مزایای ارتودنسی صرفه جویی در هزینه هایی است که ممکن است در آینده برای دندان شما پیش بیاید. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه ارتودنسی میتواند در پول و هزینه شما صرفه جویی کند. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

·       پوسیدگی دندان ها

بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات دندانپزشکی مانند پوسیدگی دندان، بهداشت مناسب دندان است. اما داشتن دندان های کج بدان معنا است که بعضی از قسمت های دهان و دندان به سختی قابل دستیابی هستند و به طور مداوم نمیتوان آن ها را تمیز نگه داشت.

·       درمان عدم هماهنگی دندان ها و فکین

هنگامی که دندانهای بالا و پایین نتوانند به درستی روی هم قرار بگییرند و ناهماهنگ باشند، حین جویدن غذا به هم سابیده میشوند و دچار فرسایش میشوند.

·       پیشگیری از بیماری لثه

به همان اندازه که بهداشت دندان خوب می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند، می تواند در پیشگیری از بیماری لثه نیز نقش داشته باشد. بیماری لثه که ناشی از تشکیل پلاک دندان و تکثیر باکتری ها است، میتواند باعث ایجاد آبسه دندانی و عفونت لثه شود که در نهایت منجر به لق شدن و مردن دندان ها میشود.

·       جلوگیری از لق شدن و از دست دادن دندان

پوسیدگی، فرسودگی دندان و بیماری لثه همگی می تواند منجر به لق شدن دندان و سرانجام از بین رفتن آن شود. مرگ دندان میتواند هزینه هایی برای شما در بر داشته باشد. برای مثال عصب کشی و یا درمان ریشه، کشیدن دندان و جایگزین کردن آن همگی هزینه های بسیار زیادی میتواند روی دستان کسی که دندانش از دست میرود بگذارد.

بهبود تنفس (از مهمترین مزایای ارتودنسی برای برخی از کودکان)

یکی از مهمترین کارهایی که ارتودنسی میتواند برای افراد مخصوصا( ارتودنسی کودکان)انجام دهد، بهبود تنفس است. برخی از افراد بنا به دلایلی عادت دارند به جای بینی از دهان نفس بکشند که این وضعیت میتواند منجر به بروز مشکلاتی شود.

از انواع ارتودنسی به ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و... میتوان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

·       مجله ارتودنسی دندان

·       مجله ورزش سلامتی و رژیم غذایی