سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا احتمال شکست ارتودنسی وجود دارد؟

بازگشت درمان ارتودنسی تنها در عده معدودی از بیماران دیده شده است. نتیجه درمان اغلب برای حدود 95% از بیماران رضایت خاطر را به همراه می آورد. در 5% باقیمانده، برگشت درمان ارتودنسی دندان ممکن است به بررسی مجددی نیاز داشته باشند.

آیا بعد از درمان احتمال برگشت ارتودنسی وجود دارد؟

پاسخ کوتاه بله است. در برخی از موارد، تغییرات دندانی احتمال دارد پس از چند دهه صورت بگیرد. این تغییرات شاید به دلیل افزایش سن و گذشت زمان باشد. دراین صورت به خاطر ناچیز بودن آن نگران کننده نمی باشد. به همین دلیل این تغییرات مرتبط با برگشت درمان ارتودنسی نیست و در یک رده قرار نمی گیرند.

علاوه بر آن، امروزه متخصص ارتودنسی دندان اغلب به بیمار پیشنهاد می کند که از پلاک های متحرک خود (ریتینر ارتودنسی) برای 3 الی 5 شب در هفته استفاده کنند. این کار باید برای همه مدت عمر صورت بگیرد. زیرا حرکت دندان بعد از ارتودنسی دندان به آهستگی اتفاق می افتد و به طور معمول پس از ده ها سال قابل مشاهده می شوند.

آیا برای همه روش های ارتودنسی امکان بازگشت وجود دارد؟

ما در این رشته با انواع روش های ارتودنسی اقدام به صاف و هماهنگ کردن دندان ها میکنیم. مهمترین دستگاه هایی که به این امر به ما کمک میکنند عبارتند از:

چنانچه بعد از هر کدام از این روش ها، به دستورالعمل های متخصص توجه نکنید و از نگهدارنده ها نیز به درستی استفاده نکنید، احتمال برگشت ارتودنسی وجود خواهد داشت.

استفاده از ریتینر به جلوگیری از برگشت ارتودنسی کمک میکند

استفاده مستمر از پلاک های متحرک (که خود نوعی ارتودنسی متحرک هستند) می تواند بسیار مفید باشد. زیرا به بیماران این امکان را می دهد تا به این وسیله بتوانند فرایند جابجایی و انتقال دندان ها بعد از درمان را که با افزایش سن به سمت جلو و عقب حرکت می کنند متوقف کنند.

·       مجله ارتودنسی دندان

·       مجله ورزش سلامتی و رژیم غذایی